Mi is történt 1955-ben a Kékszalagon?
Hogy minél hitelesebbek legyünk, a Népsport 1955. július 25-én hétfőn megjelent számából idézünk:

„Szombaton reggel rajtolt Balatonfüreden a 10. balatoni Kékszalag verseny nagyhajós mezőnye. A feladat a Kenese, Siófok, majd Keszthely előtt elhelyezett bóják kerülése után a legrövidebb idő alatt bevitorlázni a balatonfüredi célba. Az egész nap kitartó erős északi szélben a résztvevők nagyszerű versenyt vívtak. 11 óra előtt kerülték a kenesei bóját, majd nemsokára a siófokit. Itt már Németh István vezetett, sőt Siófok után a 75 m2-es cirkáló előnye már közel három kilométer volt. Az első hajó (Nemere, a szerk.) innen nem egészen öt óra alatt érte el Keszthelyt. Előnye ekkor közel fél óra volt.

A célba 19 óra 40 perckor futott be a győztes hajó, s ezzel új Kékszalag csúcsot állított fel: 10 óra 40 perc alatt vitorlázta körbe a Balatont.”

12 NŐ A KÉKSZALAGON, A NEMERE II FEDÉLZETÉN
Dátum: 2009-07-22

Nem akármilyen feladatra vállalkozott 12 hölgy. A Nemere II fedélzetén kizárólag nőkből álló csapat bizonyított az idei Kékszalag Balaton kerülő versenyen. A magyar tenger zászlóshajójaként jól ismert klasszikus oldtimer vitorlás nem egy tipikus női hajó. A Kékszalag rekordját 1955 óta, 10 óra 40 perccel tartó, legendás cirkáló korántsem hasonlítható össze egy átlagos balatoni vitorlással. A mahagóni fából készült, 70 lábas, majdnem 20 méter hosszú hajót, a 21 méter magas árbocával és hatalmas vitorla felületével már messziről megismerni a partról.

Ezen a hajón óriási erők találkoznak, minden másodpercben összpontosítania kell a legénységnek, mert egy apró hiba is végzetes lehet erős szélben. Ezért is példaértékű, hogy a hajó történetében először, női csapat teszi meg a 170 kilométeres távot a Kékszalagon. „Megtiszteltetés, hogy Láng Róbert, a hajó tulajdonosa bizalmat szavazott a csapatnak. Be fogjuk bizonyítani, hogy jól döntött. Elszánt női csapat vagyunk, felvesszük a harcot a mezőnnyel.” – mondta Magyar Vilma, a csapat kormányosa, még a verseny előtt.

LÁNG RÓBERT A NEMERE II TULAJDONOSA

Láng Róbert, aki már ez idáig is számos rangos vitorlás projektet valósított meg – a Nemere II felújítása, az Adriatic Challenge vitorlás vállalkozás alapítása és a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságok szervezése, valamint az utánpótlás támogatása – eltökélt szándéka, hogy magasabb színvonalra emelje Magyarországon a vitorlázást. Ezért döntött úgy, hogy fejet hajt a kezdeményezés előtt és a lányokra bízza a hajót a Kékszalagon.

„Volt pár álmatlan éjszakám, hiszen ez nem csak egy 20 méter hosszú „Stradivari”, de a Kékszalag rekord tartója is. Nehezen hoztam meg a döntést, mert a Nemerének már van egy kialakult, összeszokott csapata. De az edzések során a lányok meggyőztek, hogy megérdemlik a lehetőséget. Tetszik a lendület és az alázat, amellyel hozzáálltak, remélem, hogy ez valóban segít közös célunk elérésében, a vitorlázás népszerűsítésében. Nem csak erő kell ehhez a sporthoz, a jó taktikázás elengedhetetlen. Nagyon tetszett, hogy a kormányos és a taktikus már az első perctől kezdve remek összhangban volt.” – összegezte Láng Róbert döntésének okait.